Rozgrywka

Dynksy i wihajstry

Na serwerze spotkasz się z dwiema walutami, przy czym ekonomia jest oparta o ekonomię czasu.

Nasza główna waluta, zwana dynksami, tak jak czas jest zdobywana mimowolnie, niezbywalna, trudna do akumulacji a sama akumulacja – nie przynosi żadnego zysku. Dynksy gromadzisz za samo granie na serwerze (ale granie aktywne, nie za bycie AFK!), jednak im więcej godzin grasz jednego dnia, tym wolniejszy będzie ich przyrost. Premiujemy częste odwiedziny ponad długie nieregularne sesje. Za tę walutę na bazarach możesz kupić różne przedmioty które uprzyjemnią ci grę np. automatyczne siekiery, kilofy tunelobudujace, worki na przedmioty, georadary, kosomotyki i kilka innych wynalazków. Same dynksy zdobędziesz też za sprzedaż przedmiotów handlarzom na bazarach, za głosowanie na nasz serwer oraz za nagrody codzienne.

Wihajstry to waluta „premium” – czyli już za prawdziwe złotówki. Otrzymujesz je bezpośrednio za wsparcie serwera w serwisie Patronite. Wyznajemy zasadę 1zł na serwer = 1 wihajster.

Co można za wihajstry kupić?

  • Lot – na 10 minut dostajesz mały szklany dywanik, który pozwala ci spojrzeć na coś z innej perspektywy lub skorygować wierzchołki budowli w trudno dostępnych miejscach bez rozstawiania rusztowań.
  • Mapkę o wymiarach 128x128px z własną grafiką – po przepuszczeniu przez filtr administracyjny. Mapka ta może być dowolnie kopiowana, liczy się po prostu jeden obrazek 128×128. Można kupić kilka na raz, co w praktyce daje większy obrazek.
  • Teleportacja do innego gracza – funkcjonalność identyczna jak/tpa
  • Mnożnik do dynksów. Doceniamy to że pomagasz finansowo w tworzeniu serwera, wiemy ze złotówki musisz zarobić i na to potrzeba czasu – rekompensujemy Ci to mnożnikiem.
    • Jego bazowa wartość to +66,6% wartości bazowej (przyspieszenie x1,66)
    • Trzy mnożniki stackują się, dając +200% wartości bazowej (przyspieszenie x3) dziennie.
    • Większa ilość wydłuża czas działania na maksymalnym poziomie.
    • W skrócie, mnożnik warto mieć nabity do maksimum i podtrzymywać.
    • Czas mnożnika liczony jest od momentu zakupu, niezależnie od tego czy się gra czy nie, dlatego przemyśl zanim kupisz.

Loteria

Za aktywna grą, gracze dostają losy na loterii (można ich mieć maksymalnie 10). Na koniec dnia losowany jest jeden spośród graczy aktywnych w czasie ostatniej doby. Zwycięzca otrzymuje blok diamentów.

Możesz sprawdzić czy wygrałeś oraz zweryfikować ilość swoich losów korzystając z polecenia /oclottery

Kolejki i szybka podróż

Duży nacisk położyliśmy na rozwój sieci transportowych i przemieszczania. Nie ma u nas /tpa ani /tp (chyba, że za wihajstry). Tak samo nie ma /warp ani /sethome (/home). Dostęp do teleportacji powoduje ze odległości miedzy graczami są duże i tworzy to najczęściej albo skupisko wokół spawnu albo gracze osiedlają się przy krawędziach mapy zostawiając pusty interior, który trzeba utrzymywać. Dlatego też mamy cos w zamian. Kolejki MinecartRegio. Są one 5x szybsze niż w podstawowej grze (108km/h!) oraz w pełni automatyczne. Ich budowa integruje, a istnienie pomaga w nawigacji.

A właśnie, widzisz, nie ma kordów. I nie będzie. Nikt z nas nie gra w trybie debugowania w żadną inną grę, a F3 jest ekranem debugowania. Współrzędne nie są niezbędne do grania w survival. Do nawigacji służy kompas i kierunki świata oraz mapy. Mod na mapę? Spoko, tylko to jak granie na kodach na kasę w The Sims, oszukasz wyłącznie siebie.

Jeśli chodzi o inne środki transportu to wyznaczamy szlaki konne EquusLines – gdy nie można w danym miejscu zbudować ładnej i logicznej trasy kolejowej (np. dużo zakrętów albo stromizn). W pływaniu z kolei pomaga KuvetaTravel (automatyczne łódki). Był kiedyś plan lotnisk ElytraAir ale sprawdzał się wyłącznie dla graczy o bardzo niskim ping (inaczej transmisja przerwana i leciał głową w podłogę).

Regiony

Wzorując się na pluginie Towny, stworzyliśmy nasz plugin ocRegions. Działanie jest dość podobne, pozwala na zajmowanie kawałków terenu o wymiarach 8 x 8. Całe zarządzanie odbywa się przez narzędzie dostępne przez polecenie /ocr daj narzedzie. Szczegóły dotyczące tworzenia i zarządzania regionami znajdziesz w naszym Poradniku tworzenia regionów. Każdy gracz może mieć tylko jeden region i tylko jeden obszar sektorów, ale może należeć do wielu innych regionów. Region to tylko „pojemnik na sektory”, co oznacza że gracz w każdej chwili może spakować się, zdjąć zajęte sektory i przenieść je w inne miejsce.

Uproszczona idea regionów, region to tylko pudełko, w środku sektory to są te małe fragmenty terenu

Co do zasady – przedmioty bloki leżące poza regionem uważane są za niczyje. Natomiast znajdziesz miejsca które nie są objęte regionem ale np. są integralną częścią jakiegoś miejsca i widać, że ktoś to zbudował. Taki obszar jest chroniony prawem administracyjnym – jeśli gracz zgłosi zniszczenia, grabież i nie upłynie więcej niż 30 dni – to złodziej zostanie ukarany a zmiany cofnięte. Innymi słowy – jak chcesz okradać to nie możesz zostać przyłapany. Od razu powiem, aktywni gracze pilnują swojego terenu więc bana się można spodziewać. Większość banów jest tymczasowa, ale za dwie rzeczy karzemy wyjątkowo surowo: Za niszczenie infrastruktury transportowej i serwerowej oraz za oszustwa typu x-ray.

A, i jeszcze jedno, WSZYSTKO jest rejestrowane co robicie na mapie dzięki pluginowi coreProtect. Gracz sam może sprawdzić czy mu cos zmieniano z klockami za pomocą polecenia /kp. Brak sprawcy jest celowy aby unikać samosądów. Zawartość pojemników zupełnie nie jest brana pod uwagę, wiec jak ktoś coś weźmie z niezabezpieczonej skrzynki to nie jest to grief.

Za region trzeba płacić, jak za każdą nieruchomość. Można płacić z góry albo na raty (u nas kredyt 0%). Dlatego istnieje pojęcie dzierżawy i wykupu na własność

Suma opłat za dzierżawy = wartość wykupu. Po wykupie na własność – nie są pobierane kolejne opłaty. Pewnie zapytasz, po co to? Ponieważ w ten sposób dajemy Ci wybór, czy zajmujesz duży teren i regularnie spłacasz go sobie w dogodnym momencie albo – kupujesz od razu i masz z głowy opłaty.

  • Czy coś się stanie, jeśli nie opłacisz dzierżawy na czas?
    • Nic nie tracisz, nie ma czego się bać.
  • Czy w takim razie są jakieś konsekwencje za brak opłat?
    • Dopóki dzierżawa nie będzie opłacona, nie możesz zająć kolejnych sektorów. I tyle. Są gracze, którzy kupują dużo sektorów na start i potem już nie opłacają bo zajęty wtedy teren całkowicie im wystarczy.