Lokacje

Światy

Na serwerze działa specyficzny sposób przemieszczania się pomiędzy światami. Po pierwszym dołączeniu znajdziesz się w świecie zwanym Dehub. Tutaj masz możliwość zapoznać się z niezbędnikiem gracza w Informatorium albo wybrać się na jeden z kilku bazarów. W tym samym miejscu możesz też podjąć decyzję czy resetujesz grę – bo np. chcesz zacząć od początku po dłuższej przerwie.

Dehub

Jest to pierwszy świat na którym wylądujesz. Nazywany jest Dehub bo to swoisty „the Hub” czyli miejsce gdzie można przemieszczać się pomiędzy innymi częściami serwera. Twój ekwipunek na tym świecie jest pusty i nie jest połączony z żadnym innym światem.
Znajduje się tutaj Informatorium – obowiązkowe dla nowego gracza ale w każdej chwili możesz wejść tam ponownie i przeczytać to i owo.
Dodatkowo, tylko z tego świata można wejść na mapę Creative (Testground) oraz Skyblock (yyy… co?).

Overworld

Mapa główna o nieregularnym kształcie. To tu toczy się życie serwerowe. Jeśli nie wspomniano inaczej, domyślnie mówimy o tym świecie.

Mapa jest podzielona na kilkanaście „segmentów” o różnym kształcie i rozmiarze, a większość z nich posiada swój Bazar. Daje to możliwość eksploracji całej dostępnej mapy bez podróżowania każdorazowo od punku 0,0.

Na tym świecie możesz użyć polecenia /uciekaj czyli tzw. „random tp”, przenoszącego się do losowego miejsca. Uważaj – polecenie działa z opóźnieniem 5-sekundowym!

Nether

Nasz Nether jest nieco dziwny.

Po pierwsze, Nether jest powiązany z Overworldem 1:1 (a nie 1:8). Dlatego też Nether jest dużo większy, nie wymaga resetowania a każdy ma szanse wykopać tyle debrisu ile chce.

Po drugie, portale do Netheru otwiera administracja na żądanie /modreq i mogą to być jedynie portale, które są ruinami na mapie.

  • Dlaczego gracze sami nie mogą włączyć portali?
    • Ponieważ że byli już cwaniacy co w ten sposób niszczyli innymi skrzynki w zamkniętych obszarach 😉
  • Dlaczego nie uruchamiamy portali które zbuduje gracz?
    • Skoro już uruchamiamy portale ręcznie, wykorzystujemy fakt, że są one generowane w ruinach. Tak jest ciekawiej.

W samym Netherze poziom trudności jest troszkę większy – a to za sprawą levelowanych mobów i Ghastów które biorą żywot gracza w diamentowym uzbrojeniu na raz. Do tego wszystkiego po Netherze błąkają się pająki, wiedźmy i inne atrakcje spędzające sen z powiek.

Jak wyjść z Netheru? No cóż, wróć skąd przyszedłeś albo licz na łut szczęścia w poszukiwaniu innego aktywny portalem. No, chyba, że na jednym z Bazarów kupiłeś „Błyskawiczną Alokację”, która nieco ułatwi ci życie.

The End

Z Endem był zawsze problem bo świat jest niesamowicie pusty i zawiera zbyt OP przedmioty. Zmieniliśmy nieco generator, zmodyfikowaliśmy loot w miastach i na statkach, a shulkery nie zostawią shulker shelli do zrobienia shulkerboxa. Shulkerboxy są bardzo fajną rzeczą, ale w standardowym Endzie są zbyt łatwo dostępne.

Podobnie z elytrą, ta jest uszkodzona i nienaprawialna. Uznaliśmy, że elytra daje bardzo dużą przewagę w stosunku do innych graczy, a po nałożeniu na nią Mendigu staje się niczym darmowa teleportacja po mapie. Daje to ogromna przewagę i zwiększa dystans pomiędzy graczami przy bardzo niskim „koszcie” ich zdobycia. Dlatego też shulkerboxy i elytra są rozdawane w nagrodę za różne eventy.

Bazary

Bazar jest kluczowym elementem rozgrywki – są to „stolice” każdego z segmentów mapy. Na nich odbywa się handel, na nich jest zawsze dostępna stacja, a ich lokalizacja jest zawsze widoczna na kompasie.

Każdy bazar ma wspólny zestaw handlarzy podstawowych, ale różnią się nieco handlarzami z ofertami specjalnymi.

Lokacje specjalne

Piaseczno – publiczna piaskownice

Celem istnienia takiego miejsca jest zabezpieczenie krajobrazu pustyni przed rabunkową gospodarką piasku i piaskowca na beton i szkło. Piaskownicę odnawia się samodzielnie przyciskami, do wyboru jest piasek biały, czerwony oraz żwir.

Piaskownica znajduje się na stacji Piaseczno.

Desend

Jest to kawałek sztucznego biomu „The End” na normlanej mapie i tam znajduje się jedyny funkcjonujący portal do Endu (chwilowo zapieczętowany, żeby gracze nie weszli nie tam gdzie trzeba).

Ponieważ jest tam zmieniony biom, cała struktura zachowuje się podobnie jak End.

Wioski i struktury

Mojang lubi wprowadzać do gry jednorazowy loot, nowe struktury i tak dalej. Nie usuwamy ich z mapy, ale wiemy dobrze, że lubią być plądrowane. Z tego powodu na serwerze działa system, dziękiktóremu skrzynki z lootem napełniają się ponownie po jakimś czasie. Wystarczy nie niszczyć tej skrzynki.

Szczególne struktury – regenerujemy jeśli zajdzie taka potrzeba.

Villagerzy w standardowych wnioskach to ciemniaki, co nie znają się na handlu, więc zakupy można zrobić tylko na Bazarach.

Istnieje pewien bug dotyczący map skarbów – te są puste, pomimo istnienia skarbów na mapie. Dlaczego tak jest – nie wiadomo, ale skarby te nie są na tyle wartościowe aby zaprzątać sobie nimi głowę.