Długo nie było changelogu, co? A no bo działo się i nie działo dużo rzeczy. Tak naprawdę za serwer ponownie wziąłem się koło grudnia. Ale do rzeczy.
Na nowy Biom musimy jeszcze trochę poczekać, pojawi się on w Hexen. Nie będzie powiększenia mapy z tego powodu bo biom nie jest jakiś szczególny, aby robić nowe tereny. Pech też chce, że seed naszej mapy umiejscowił go bardzo daleko od istniejących kawałków mapy.
Lista zmian w rozgrywce wraz z komentarzem:
- Całkowicie przebudowany świat Dehub (Spawn). Proces przebudowy był transmitowany na Twitchu na moim kanale (twitch.tv/theomarque) i można zobaczyć czym się to skończyło. Sam nowy Dehub jest bardziej przejrzysty, zawiera mniej chodzenia, a więcej interakcji. Na dworcu (watro sprawdzić jego patrona) stoją Patroni serwera (patronite.pl/opencraft) oraz postaci, dzięki którym uruchomimy szybką podróż do wybranych bazarów.
- Jak widać otoczenie bazarów się zmieniło – tym samym bazar Treśń doczekał sie znacznego liftingu! To wszystko dzięki DawiDua!
Gruntowne zmiany zaszły na Discordzie – został on przeczyszony z nieaktywnych kanałów, został dodany czat z serwera gry oraz uporządkowana rola – teraz tylko ktoś, kto zlinkował sobie konto za pomocą polecenia /discord link będzie miał dostęp do naszych wewnętrznych spraw
Skoro o wewnętrznych sprawa mowa – zachęcam do zapoznania sie z nowym systemem zgłaszania większych pomysłów i problemów – yt.dev.opencraft.pl
To czego nie widać, to od miesiąca tocząca się znaczna przebudowa kodu naszych pluginów, aby były łatwiejsze do organizacji podbijania wersji – krócej będzie trwało aktualizowanie ich, a przede wszystkim pozbędziemy się pewnego długu technologicznego.
Technologicznie stoimy coraz bliżej typowych serwerów – mamy coraz więcej nowych pluginów. Stąd miedzy innymi zmiana systemu do obsługi czatu i rezygnacja z czatu który był z nami aż od czasów jCraft – czyli nie ma już wymogu pisania ! na czat globlany. Obecnie czat jest jeden. Możliwe jest włączenie sobie czatu lokalnego poprzez wpisanie /l – wtedy piszemy na lokalnym, przy czym lokalny jest rozciągniety na cały świat (osobny dla Dehub, świata głównego i świata creative). Ta zmiana pociągnęła tymczasowe zniknięcie prefiksu regionów.
Idąc za ciosem, szerzej używamy kukiełek oraz hologramów. Każdy pomysł na ich użycie jest cenny i zrobimy co można aby się nimi dalej bawić i czynić rozgrywkę przyjemniejsza.
Jako że na serwerze czesto zarzucano że jest nudno, do testów wrzucone są pluginy na:
- Zadania – dostępne pod poleceniem /quests
- Umiejętności – dostępne pod poleceniem /skills
- Czat gry – które uruchamiają się co 23 minuty
Wdrożono (na razie testowo) pluginy Realistic Plant Growth oraz Menu serwera (polecenie /podrecznik)
Testowo rozpędzono też wagoniki do super prędkości – prawie 320km/h. Wszystkie zmiany i poprawki robią się w tle.
Największe zmiany wizualne już wkrótce – wymagany będzie specjalny serwerowy resourcepack do grania. Spokojnie, nie nadpiszemy wam tekstur, respack będzie zawierał całkiem sporo dodatkowej zawartości, której nie da się uzyskać w zwykłej grze.
Uff, tak ogólnie to mamy dużo poprawek i pomysłów, wszystko dzieje się w tle. To wy robicie ten serwer, pamiętajcie, ja tylko tu sprzątam i trzymam, by się nie rozpadło 😉
Dodaj komentarz